måndag 7 september 2009

Vilken natt...

Någon gång efter midnatt tyckte Saga att hon skulle sällskapa lite med oss i vår säng. Jag har ingen aning om när, eftersom jag är ganska trött vid den tiden... ;-)
Klockan tre ropar Julia från sin säng och jag hjälper henne på toaletten.
Med tanke på förra gången Saga sov hos oss ligger jag vaken en stund där vid tre och funderar lite...
*Kanske man skulle lägga in henne i sin säng där det finns plastad frotté...
*Kanske man skulle hämta plastad frotté och lägga i vår säng...
*Kanske man skulle bära henne till toaletten så hon får kissa...

Jag avbryts i mina nattliga funderingar av ett: "Mammaaa, jag har kissat ner mig..."

3.45 var lakan bytta och tillfällig lösning över kissfläcken på plats och Saga tyckte det var en bra idé att gå till sin säng och sova vidare. Tror jag det, den var ju torr och go!

Morgonen blev inte mycket bättre, när jag väl somnade om lyckades jag sova till 7.15. Bussen gick 7.05... Klockan var ställd på 6.00, dock inte idag, utan på torsdag. Suck!
Det blev bara att fixa sig på en kvart och cykla ner till tåget som gick 7.45 och jag lyckades komma i tid till jobbet iallafall!

Inga kommentarer: