lördag 26 september 2009

En sånhär lördag har jag gärna fler av!

Vi började dagen med att åka till Rosenlundsbadet där vi mötte upp barnens mormor och hade två härliga timmar. Vi simmade, busade och skvätte och barnen åkte rutschkana och hoppade i vågorna. Efter duschen tog vi varsin glass och kopplade av lite.
Sedan åkte vi till a6 och shoppade höstskor till tjejerna. Saga passade på att ta dagens utbrott i skoaffären när hon hittade ett par jättevackra glittriga festskor som vi inte skulle köpa idag. När hon väl lugnat ner sig så köpte vi lite lördagsgodis och åkte till Barnarp dit även min syster med familj kom en sväng så vi fick gosa lite med söta Selma.
När vi fått lite mat där så började det bli dags att åka hemåt. Trots att de lovat att de inte skulle somna i bilen så slog de ihop sina blå när vi hade ca en kvart kvar hem.
Julia: -Jag ska inte sova, jag ska bara vila lite!
Jag: -Jo, säkert!

När vi kommer hem tänkte jag väcka dem lite snällt och säger:
Titta tjejer, farfar kom hem före oss! (Vi mötte honom på stan)
Julia: -Va...? Lagom trött...
Titta sa jag, farfar är hemma nu!
Julia: -Jag vet varför han kom före oss!
Jag: -Jasså, varför då?
Julia: -Jo, för giraffer springer mycket fortare!

Inte riktigt vaken kanske... :-)

Jag är nog inte heller riktigt vaken här efter två glas vin, så nu är det nog nattdags!
Godnatt!

1 kommentar:

Mormor sa...

Gott vin du fick med dej hem. Jag hade en lika trevlig dag också.