lördag 5 september 2009

Lördag!

Ja, idag är det lördag och vi har haft en härlig dag som började redan klockan 7. För mamman och barnen då, pappan behagade sova ända till 9.30 då mamman redan bytt barnens sängkläder, tvättat två maskiner tvätt och varit och handlat lördagsgodis och lite annat smått och gott på ica.
ETT uppdrag hade pappan att utföra precis efter att han stigit ur sängen och det var att ta ur alla lakan så de kunde tvättas och sängen få nya fräscha lakan. Gjorde han detta? Nej, det fick mamman göra medan han ligger i soffan och tittar på fotboll och äter gotter. Efter att mamman städat barnens rum (med en del hjälp av rumsinnehavarna) borstat tänder och läst godnattsagor. NU är det klart så jag kunde sätta mig i soffan!

Åter till det härliga som hänt denna dag :-)
Min kära syster är gräsänka en vecka eftersom hennes sambo dragit till varmare breddgrader så hon kom på efterlängtat besök till oss på landet ;-)
Barnens lilla kusin Selma var så go och glad när de kom och storkusinerna verkligen älskar henne. De klappar och pussar (på huvudet efter bacillförmaningar) och vill så gärna ha henne i knät. Detta är dock inte så enkelt längre eftersom hon inte är så liten och lealös längre utan har blivit jättestadig i nacken och fäktar med armar och ben :-)



Anna undrade lite hur Saga och Julia var när de var i Selmas ålder (drygt 3 månader) och jag insåg att jag inte kom ihåg ett dugg hur de var då! :-o Jag fick gå tillbaka och läsa lite i texter jag skrivit från den tiden och vi insåg att de nog var ungefär som Selma är nu. Ganska goa och glada men att de precis som hon sov i ganska korta och oregelbundna pass på 30-45 minuter. Inga två timmar som man helt klart skulle föredra!

Efter att Anna åkt hem mös vi i soffan medan laxfiléerna och grönsakerna (broccoli, morot och blomkål) blev klara i ugnen och de avnjöts senare framför bumbibjörnarna.
Efter bumbibjörnarna kom mitt nya favvobarnprogram som vanligtvis brukar gå på Disneykanalen, Phineas och Ferb. Det är riktigt roligt, jag älskar storasyrran i familjen som alltid ska skvallra på småbröderna men aldrig riktigt lyckas!


1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Ha ha! Sådana där dagar känner jag igen även om jag har haft tur med "mina" barnmorgnar på slutet. Då har minsta vaknat senare än normalt.