måndag 7 september 2009

Det är inte höst än!



Får väl ta ett positivt inlägg också efter nattens och morgonens strul :-)

Jag hämtade barnen efter fyra och då är de som regel ganska sura och trötta. Saga kom inte mer än utanför grinden innan hon började gnälla om att hon inte orkade gå, för det var så lååångt hem! Jag ställde in mig på en mardrömspromenad eftersom jag ju hade cykeln med mig sen i morse och barnen hade inte sina. Saga tjatade om att de skulle åka med. "En på pakethållaren och en på sadeln" Jo, säkert!
Tjugo meter senare så vände det när Saga hittade en blomma att plocka. Resten av vägen spanade vi efter nya blommor att plocka och när vi kom hem talade jag om för dem hur glad jag var över att det gått så bra! Det är så kul att gå och prata med dem när de är på gott humör, då glömmer de bort lite att klaga ;-)


Söta sensommarbuketter!

2 kommentarer:

nyvirkat sa...

Åh, så fina blommor! Emma är likadan som börjar gnälla direkt att hon inte kan gå.. Hon har ju så "ont i sina stackars ben" som hon själv säger.. Jobbig natt/morgon för er dock! Hoppas att tisdagen blir bättre! Kram!

Mormor sa...

Då är det väll bäst att jag lägger in en kommentar här också. Blommorna kan väll jag få.