torsdag 24 september 2009

Jag kunde ju lika gärna ställt mig på en stol och skrikit!

Jag gick genom köket och såg i ögonvrån att något rörde sig under köksbordet. Såg inget, men gick och hämtade Hasses superstarka ficklampa för att titta efter. Då ser jag en livrädd liten skogsmus kila omkring där! :-o
Ingen panik, fram med en lingonhink och med ficklampan i högsta hugg lyckades jag fånga den. Först då ropade jag på barnen och tog ut den på gården för att visa dem. Tyvärr lyckades jag skada bakbenen på den i fångsten, så det var en lätt handikappad mus som kröp in i buskarna. Den blir väl en lätt munsbit för grannens katt ;-)

Tur man är cool alltså! Fast någon bild blir det inte i inlägget. Så cool är jag inte utan får rysningar bara av att googla bilder på det lilla livet ;-) Och nej, jag tog inte kort på den!

Nu är det högsta fart på renoveringen här hemma så taklisterna snabbt kommer på plats igen, för det måste varit den vägen den kom in! Det visste vi ju sedan innan att vi ibland har små gäster i tak och väggar den här tiden på året och några månader framåt...

1 kommentar:

Pia sa...

Tuffing där! Värsta coola morsan!

Jag är eg inte så skrajsen för de där små mössen, sorkarna o lämlarna - men vid första upptäckten (spec om de är där de inte borde vara...) brukar hjärtat ändå ta ett riktigt SKUTT!

Ha det i renoveringsyran!