lördag 15 augusti 2009

Den går ju inte direkt in i tvättmaskinen...


...och inte i tumlaren heller för den delen! Vi får väl se hur gott jag sover inatt utan bäddmadrass! Jag kanske hamnar i gästsängen...
Saga har varit superförkyld inatt, hostat och harklat och sovit jättedåligt så hon fick komma in och sova mellan oss. Jag tänkte tanken med plastad frotté men strax efter midnatt är man inte så pigg och hon har ju faktiskt inte kissat ner sig sen långt innan semestern... 2:32 inatt var jag uppe och bytte alla hennes och mina sovkläder samt båda täckena och lade handdukar och plastad frotté (bättre sent än aldrig?) i sängen för att vi skulle kunna sova klart.
5:20 åkte Hasse iväg till Falkenberg över helgen med jobbet och eftersom Saga låg mellan oss så vaknade hon såklart. Sen har hon väl inte sovit sådär jättemycket mer sen dess, men vi låg och småslumrade fram till 7 då hon fick slå på tv:n och se på barnprogram. 7:45 släpade hon upp mig och jag satte igång och sanera efter natten. Det är inte jättelätt att tvätta en tjock 180x200cm-madrass kan jag säga!

Och vi som skulle åka till badhuset idag... Och till Anna, Stefan och Selma... Badhuset blir det garanterat inte eftersom hon var så hostig inatt och jag tvivlar på att Anna och Stefan vill ha en hostig bebis, så det blir nog en hemmadag idag.
Jag har lovat barnen att vi ska åka till godisfabriken och köpa lördagsgodis och att de ska få en ny film så vi kan leka lite bio här hemma när de inte får åka och bada! Det verkar som det duger iallafall. Saga fick ju veta redan inatt att vi inte kan åka när hon hostar så. Julia vart lite sur, men hon verkar acceptera det också. Hon verkade mest besviken över att vi inte skulle åka till Selma :-)

Inga kommentarer: