onsdag 2 september 2009

Onsdag

Halva veckan avverkad och imorgon blir en riktig långdag. Jobbar till 14, men måste tillbaka sen för föräldramöte 18-19.30.

Idag kom jag hem strax efter 18 och hittade barnen i soffan tittande på bolibompa. Pappan höll på och gjorde dem förbannade genom att byta kanal och läsa text-tv så vi gick upp till min säng och tittade vidare.
När bolibompa var slut skulle vi ner och ta ett kokt ägg till kvällsmat som Julia önskat. Saga var så sur och grinig redan när jag kom hem och fortsatte gnälla och allt var bara fel. Plötsligt sitter hon i trappen och gråter och hulkar att hon vill borsta tänderna och gå och lägga sig. Nog för att jag märkte på gnälligheten att hon var trött, men att det var så illa! Hon fick tänderna borstade och sov nog inom en minut efter att hon lagt huvudet på kudden!
Hoppas bara att hon inte blir sjuk nu...

Julia ville att jag skulle ligga med henne i min säng tills hon somnat så så fick det bli på villkor att hon skulle vara tyst och sova och inte hålla på och babbla.
Ungefär 50 "Du mamma..." senare somnar hon iallafall och jag med. Vaknar av att Hasse ropar nerifrån klockan åtta och av tonen att döma så var det inte första gången han ropade ;-)

Fy vilket tråkigt inlägg, jag ska nog gå och sova nu!

1 kommentar:

Anna sa...

nu är det redan lördag...händer det inget kul i ditt liv eller???