söndag 6 september 2009

Vart tog denna söndagen vägen?

Sovmorgon till 7.39 idag, då jag vaknade av att barnen låg och pratade med varandra (trodde jag). När Saga en minut senare kom insmygande till mig för att gosa så frågar jag henne om Julia också är vaken och hon svarar: Näe! Hon pratade med mig och när jag svarade så ville hon inte prata mera! Vi konstaterade att det nog var så att Julia pratat lite i sömnen och att det var därför som hon inte svarat på tilltal ;-) Annars brukar det vara Saga som pratar i sömnen. Ofta och mycket.
Jag och Saga smög ner och slog på tv:n och 10 minuter senare kom även Julia ner till oss så vi kunde äta lite frukost.
Lite senare på förmiddagen tog pappan sina tjejer med sig för att titta när ena storkusinen spelade fotbollsmatch. Efter matchen fikade vi lite här och barnen lekte med sina kusiner.

Jag och Hasse behövde åka och köpa lite färg och målargrejer så barnen fick leka lite hos farmor och farfar medan vi tog en sväng till stan. Vi passade på att äta mongolisk buffé innan vi åkte hem också. Det är så gott, jag är fortfarande proppmätt fem timmar senare!

Hyfsat lugn kväll när det gäller läggningen ikväll, men jag är ändå väldigt sugen på att byta lite rum här hemma igen! Jag tror att livet skulle bli ganska mycket lugnare här hemma ifall barnen hade varsitt rum nu. Problemet är att de då inte kommer att ha något lekrum på nedervåningen längre. Jag är realist så jag inser ju att detta inte kommer hindra dem från att leka här nere på dagarna utan fortsätta sprida sina grejer. Plus att vi återigen kommer att sova på olika våningsplan vilket jag inte riktigt gillar... Tål att tänkas på!

1 kommentar:

Annapanna sa...

jag röstar för egna rum och en leksakshörna under trappen...