måndag 2 november 2009

Uppdatering "tvingaste fröken"

Idag när jag hämtade barnen så var fröken X där och haffade mig för ett snabbt samtal angående detta. Hon tyckte det var bra att jag tagit upp det men hade såklart inte samma bild av det hela som Saga. Hon menade att hon inte tvingar något barn att äta, inte ens att smaka om de verkligen inte vill men hon vill gärna att man tar en liten ärta, majs eller klick sås eller vad det nu kan vara man absolut inte vill äta. Poängen med det kan ju diskuteras...
Hon menade också att Saga kan vara väldigt bestämd bara hon ser en maträtt och påstå att hon inte tycker om och så vet vi ju att det är. Där kan jag ju tycka att hon bör smaka iallafall!
Något annat som hon är ganska hård med mot vår lilla Saga är att hon måste sitta med rumpan på stolen, det har hon problem med. Är man snart fem år så måste man ju kunna sitta stilla på en stol så det får de gärna vara på henne om! Just detta har inte vår lilla fröken nämnt ett ord om vilket jag tolkar som att hon mycket väl vet hur det ska vara!
Vi var ganska överens om att Saga är en liten dramaqueen ibland och att hon är ganska bra på att överdriva när hon blir upprörd.
Hon är väldigt duktig, vet rätt och fel och kan också vara väldigt bra på att tala om för andra hur saker ska vara ;-)
På det stora hela så tror jag inte detta är så allvarligt, men jag kommer att hålla ögon och öron öppna och känna av hur dagarna verkar fungera för henne på förskolan.

Fotograf: Julia Jönsson

2 kommentarer:

Anna sa...

fin modell och mycket duktig fotograf!!!

Bibban sa...

sööötingar :))