måndag 16 november 2009

Helgrapport!

I lördags for alltså familjen iväg mot Vänersborg och jag fick ett par timmar för mig själv innan bussen for mot Jönköping. Det är konstigt hur fort man kan ledsna på att vara ensam! Efter tvåtusen "mammaaaa!" på en förmiddag är man ganska less men det tar inte lång tid innan huset känns tyst och tomt efter att de åkt!
18.15 gick min buss mot stan och vid stationen blev jag hämtad av pappsen och åkte hem till Barnarp. Där har jag inte sovit en enda gång på de snart tio år som gått sedan jag flyttade hemifrån så det var på tiden! Väl där åt vi smaskig hemlagad pizza och tittade på finalen av körslaget. Jag har aldrig röstat på det tidigare, men nu blev det ett par röster på Ola som var klart bäst!
Jag sov supergott hela natten och på söndagmorgonen åkte vi mot Tranås. Efter lite letande hittade vi dit och klev rätt in i matsalen och åt en underbar frukostbuffé, t.o.m. våfflor med sylt och grädde hade de!
Behandlingarna var underbara. Ansiktsbehandlingen var först ut men den stora höjdaren var ju kroppsbehandlingen! Först en varm peeling på hela kroppen och efter det riktigt varm detox-lera. Inplastad från topp till tå och med ett varmt täcke över mig låg jag där och njöt en lång stund innan det var dags att hoppa i duschen. Sen blev jag insmord med bodylotion och hela jag blev len som en babyrumpa!


Härligt, härligt!

Jag kom först hem och hann tända i brasan och läsa lite i min bok innan älsklingarna kom hem. Härligt att träffas när man varit ifrån varandra i nästan ett dygn!

Imorgon är det simskola igen (tycker det är tisdag jämt!) och de ska få prova klädsim och flytvästar. Efter det ska vi ta en sväng om vårdcentralen och se om det finns nåt vaccin kvar åt oss...


Inga kommentarer: