fredag 20 november 2009

Saga, vår tjuvaktiga lilla skata!

För ett par veckor sedan saknade Hasse ps3-kontrollen när han skulle spela en hockeymatch. Saga pep iväg in till sitt skrivbord och kom tillbaka med kontrollen. "Den låg visst i min skrivbordslåda!"

Sen är det fjärrkontrollen till tv:n som hon brukar gömma på diverse ställen för att inte vi ska kunna byta kanal när hon tittar på barnprogram...

Därför är det ju inte så konstigt att det var till henne jag gick när jag inte hittade min ögonbrynspenna som låg på handfatskanten sist jag såg den. Nejdå, hon var helt oskyldig och trots att jag inte var det minsta arg så var det ingen som erkände. En vecka eller så klarade jag mig utan innan jag äntligen köpte en ny igår. Idag på förmiddagen hjälpte jag Saga att leta efter en klänning till dockan och vad ligger på golvet i deras rum om inte min ögonbrynspenna...

Tjuvaktiga unge! ;-)

2 kommentarer:

Pappa sa...

Var säkert du själv som tappat den inne i deras rum.

Marie sa...

Jo säkert...