måndag 23 november 2009

Discobrudar!

På torsdag invigs förskolans scen med discokula och spotlights och vi har fått veta att barnen gärna får ha discokläder på sig den dagen.
Ska det va så ska det va, så jag promenerade bort till tygaffären i junexhuset för att kolla sortimentet. Problemet var att jag kom dit 13.30 och 13-14 var det lunchstängt... En extra promenad upp till Norrängen och tillbaka blev det innan de behagade komma och öppna igen :-)
När det väl öppnade handlade jag snabbt två rosa paljettyger och promenerade tillbaka till jobbet. Lite lagom svettig och rödblommig lyckades jag iallafall genomföra ett utvecklingssamtal innan jag åkte hemåt med mina tyger :-)
Barnen blev såklart alldeles till sig över tygerna och det var bara att sätta igång och sy direkt! Varsin kjol och matchande hårsnoddar blev det, de kommer se ut som riktiga 80-tals-discobrudar på torsdag :-)

4 kommentarer:

Annapanna sa...

va duktig du är, kommer bli hur tuffa som helst!!!

Mormor sa...

Riktigt duktigt av dej,nästan mors tackter ser jag

Annapanna sa...

bara nästan???

Bibban sa...

WOW vilka brudar det blir i dom fina kläderna;))Kram Bibban