torsdag 19 november 2009

Dagen efter sprutan...

Jag har haft superont i armen inatt men ändå sovit hyfsat och struntat i värktabletter. Barnen har sovit jättegott hela natten, varken feber eller ont. Imorse hade de lite ont i vänsterarmen men var pigga, kändes jätteskönt!
Jag tog en ipren och en alvedon innan jag åkte till jobbet för att slippa det värsta onda. Fick sedan höra att det på något sätt kunde vara farligt att ta paracetamol i kombination med sprutan. Läste på lite och det verkar inte vara så farligt efter att man fått symtom men man ska undvika att ta det i förebyggande syfte eftersom det kan försämra effekten av vaccinet. Sen var det studier gjorda på barn, vuxna verkar inte påverkas i samma grad så jag är inte orolig.

Nu i eftermiddag klagar Julia på att hon fryser och har ont i huvudet, så vi får se hur natten och morgondagen blir...

1 kommentar:

Linda sa...

Ja det var ju tur att det inte var så farligt ändå att ta alvedon efter man fått symtom av sprutan. Har själv knaprat ett antal alvedon och det var ingen som sa något när jag tog sprutan att man inte fick göra det.

Håller tummarna för att ni inte får mer biverkningar!

kram!