torsdag 22 oktober 2009

Måste ta ett lite jobbigt samtal i eftermiddag...

Ser inte fram emot det, men det måste göras!
Igårkväll var Saga så trött och kinkig på kvällen och till slut bröt hon ihop helt. Hon grät och grät och fick så småningom fram att hon inte ville gå till förskolan imorgon (läs idag) för att hennes fröken, vi kan kalla henne X, skulle komma tillbaka från ledighet idag. Hon har sagt flera gånger innan att denna fröken tvingar henne att äta maten även om hon inte vill, hon är den "tvingaste" fröken med Sagas egna ord. Saga är ju som jag skrivit tidigare gansk kinkig med maten just nu och jag förstår att pedagogerna kan bli frustrerade och irriterade över detta men såhär kan det ju inte vara! Jag ska försöka ta ett snack med X i eftermiddag när jag hämtar barnen.

Det heter ju att man ska välja sina strider, och om ett barn grät för att jag skulle komma tillbaka från en semester skulle jag noga tänka över vilka strider jag tagit med det barnet!

Inga kommentarer: