fredag 20 mars 2009

Vilken härlig eftermiddag!

Idag hämtade jag två förväntansfulla tjejer på förskolan klockan två. Saga hade velat klä på sig och vänta på mig direkt efter lunchen, men det tyckte inte personalen var någon toppenidé ;-) De övertalade henne att gå och leka en stund till, så båda två satt och klippte och pysslade när jag kom. Vi skyndade oss hem och lät vovven kissa lite och hämtade matsäcken sen bar det av till stan.

När vi kom till badhuset formligen studsade de in för att betala och byta om. När vi duschat av oss och skulle blåsa upp armpuffarna var det upplagt för lite tjafs, men det löste Saga fint genom att göra "ole dole doff". I vanliga fall brukar den som olar oftast göra det till sin egen fördel, men efter att Julia sagt "jag hoppas inte du gör så du vinner..." så "fixade" Saga så att Julia vann och fick den första armpuffen. Hon gjorde verkligen medvetet så att Julia skulle vinna, jag är så imponerad :-D

Innan vi hoppade i så smaskade vi kalla pannkakor och drack saft, sen var det äntligen dags att bada!
I början var de ganska försiktiga, men det släppte snart och de kastade sig i vattnet och flöt omkring med sina armpuffar.
 
Och vattenrutschkanan som var jättefarlig sist vi var där, åkte de ungefär hundra gånger var idag!

Sammanfattningsvis har de varit såå duktiga och verkligen lyssnade på mig så jag kan nog våga åka dit själv med dem fler gånger!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan ställa upp och vara avlastande lekfarbror någongång också!! :)

Anonym sa...

Bara mormor blir ok. i armen så följer hon med.

Anonym sa...

vilka duktiga tjejer!!!tur att det finns andra som erbjuder sig att följa med, för jag gör inte så stor nytta i en nödsituation!