tisdag 31 mars 2009

VAB idag...

Natten har varit rätt dålig med en Saga som hostat och snorat mest hela tiden. Hon vägrar nässpray och har inte riktigt klurat ut hur man snyter sig, så en liten förkylning kan bli väldigt jobbig för henne ;-)

Runt halv sju vaknade hon och ville komma upp till mig vilket hon såklart fick eftersom jag vet att hon annars väcker Julia som gärna sover en stund extra! Hon kröp ner bredvid mig i sängen och sen blev det ingen mer vila för mamman. Man ska inte tro att det går att sova med en morgonpigg Saga bredvid sig i sängen! Som hon pratar om allt och inget, den ungen! Klockan sju ringde jag till förskola och jobb och talade om att vi inte kommer idag och sen satte jag på Barnkanalen för att få vila öronen lite ;-)
Halv åtta bestämde vi oss för att gå ner och väcka Julia och få lite frukost i magen.

Eftersom påsken närmar sig till barnens förtjusning så fick de så gräsfrö i varsin burk. Vi har små söta kycklingar att sätta i gräset när det kommer upp. Imorgon ska vi ut och klippa lite grenar av björken också som vi kan pynta. Det gäller att hitta på lite när man är hemma :-D

Små pyttiga gräsfrön...

Julia vattnar noga

Saga också =)

Inga kommentarer: