fredag 6 mars 2009

Jag blir ju rädd för mig själv!

Jag har så fruktansvärt dåligt minne, fattar inte vad som händer...

Är jag på jobbet så går det till ungefär såhär:

-Jag går till kontoret för att hämta ett papper.
-Jag går förbi förrådet och kommer på att jag ju behövde en ny tejprulle också.
-Jag hämtar tejprullen och går tillbaka till avdelningen.
-Jag vänder när jag kommer in på avdelningen för att gå till kontoret och hämta pappret jag behövde från början... SUCK!

Idag när jag och barnen kom hem från förskola och handling gick det såhär:

-Hemma, låser upp dörren, släpper in kissnödiga barn
-Släpper ut kissnödig hund i trådgården
-Lastar ur kassar ur vagnen
-In med vagnen i garaget
-In, låser dörren och packar ur kassen
-Sitter i soffan med barnen

5-6 minuter senare...

-HUNDEN!
-Låser upp dörren, öppnar och släpper in vovve som promenerar runt utanför och undrar varför hon inte får komma in.

Och detta är inte första gången jag glömt hundstackaren, jag blir ju rädd för mig själv!

5 kommentarer:

Bibban sa...

oj då!!!!

Marie sa...

Jag vet, det är illa!

Unknown sa...

hoppsan, gravid igen kanske :)

Marie sa...

Nej, gravid är jag inte! :-)

Men skulle nog behöva lite tips på hur man får bättre korttidsminne!

nyvirkat sa...

Det måste vara något som kommer med tvillinggraviditeten? Mitt minne är på fullaste allvar bortblåst! P-piller (ajabaja att glömma!!!), tvätt, hämta saker.. You name it!