söndag 22 mars 2009

Jaha, då har en hel helg gått igen...

Lördag

Lördagen spenderade jag och tjejerna tillsammans med deras mormor eftersom både Hasse och min pappa jobbade. Vi åkte till mamma med en bukett tulpaner och så satt vi och pratade medan tjejerna lekte som de små änglar de är när vi är där. Jag vet inte om det beror på att det finns massa leksaker där som de sällan leker med, men skönt är det! Efter lunchen som bestod av hamburgare så begav vi oss till A6 och shoppade lite. Både barnen och mamman fick nya skor vilket i mitt fall behövdes eftersom mina skor börjat gå sönder. Kasst egentligen, mer än en säsong borde de hålla! Tjejerna fick iallafall tag på de rosaste (Finns det ordet?) och glittrigaste skorna de kunde hitta, med Askungen på. Nöjda tjejer kan man säga!
Sen passade vi även på att åka till pappas jobb och fika lite. Tjejerna fick hoppa lite hoppborg också vilket var väldigt uppskattat!


Söndag

Söndagen har tillbringats här hemma mestadels. Morgon 6.30 som vanligt *gäsp* och innan klockan var 8 hade vår kära Saga tjatat minst 100ggr om när vi ska åka till dansskolan. Den börjar 15.00... 
Förra veckan var hon bra snurrig på dansskolan och körde lite sitt eget race, men idag var det mycket bättre iallafall det jag såg. Passade på att ta en snabbhandling på ica medans de dansade. Gött att kunna handla själv, det är liksom smidigare ;-)

Näe, nu snöar det igen! Jag vill ha vår nu!!!


1 kommentar:

Unknown sa...

den kommer den kommer den kommer