lördag 7 mars 2009

Vi som skulle ha barnkalas idag...

Bättre sent än aldrig skulle barnen äntligen få ha sitt fyraårskalas, men inatt så satte Julia igång och kräkas! Helt oväntat! Alltså har jag sprungit ut och in till henne inatt och torkat och bytt lakan och nu måste jag väl sätta mig och ringa runt till alla deras gäster... Även Saga verkar ha fått en släng av det, men hon spydde inte förrän i morse, så hon hade inte mycket att få upp.

Inatt när Jag var inne hos Julia så vaknade även Saga och märkte att Julia var dålig. Då sa jag att "nu kan vi ju inte ha kalas imorgon." Ångrade mig i samma sekund och väntade mig en rejäl protest från Saga, men hon sade bara "då får vi ha det nästa lördag istället!" Kloka unge, hon vet när det inte är läge att skrika. (Ibland!)
Julia däremot blev jätteledsen imorse när jag sa att det inte blir nåt kalas. Men när vi pratade om att det ju inte är nåt kul att äta glasstårta och godis när man kräks så förstod hon det och höll med.

Nu åkte pappan iväg till jobbet och vi ställer in oss på en dag i tv-soffan och hoppas på att tjejerna får behålla lite mat framåt eftermiddagen/kvällen!

1 kommentar:

Linda sa...

Nä fy vad trist med magsjuka!! Hoppas det går över snabbt!

Tråkigt för dem att bli sjuka just den dagen de skulle haft sitt kalas.

kram!!