onsdag 25 mars 2009

"Minnesanteckning"

Imorse ville Julia gärna ha nagellack, men tiden till det finns ju inte direkt på morgonen innan man åker till förskolan...
-Vi får ta det i eftermiddag när vi kommer hem.
-Men då glömmer vi det!
-Du får skriva en lapp så att du inte glömmer
-Men mamma, jag kan ju inte skriva!
-Då får du väl rita en kom-ihåg-lapp då!
Så tipsade jag henne att hon kunde måla av sin hand och rita fina naglar på.

Och med mitt goda minne så försvinner ju detta ganska omgående ur min skalle...

Nu ikväll efter Bolibompa och tandborstning har barnen lagt sig i sina sängar och lyssnat på en Tumme-saga och plötsligt ropar Julia:
-Mamma, vi glömde ju måla nagellack!
-Jamen, det var väl för att du inte gjorde någon kom-ihåg-lapp!?
-Joho, det gjorde jag, den ligger på mitt skrivbord!

Och visst gjorde den det...

Det är nog bäst hon får sitt nagellack imorgon!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Söööööt!!! :)

Anonym sa...

Va gullig hon är.

Linda sa...

Hur söt kom-i-håg-lapp som helst! Tack för våfflorna igår! :-)

kram Linda

Emma sa...

Vilken underbar teckning! De är bara för söta 4-åringarna.... VA tiden går! Känns som igår när vi satt på föräldra gruppen med våra tjocka magar!
Hoppas allt är bra med er!

Kram Emma

Bibban sa...

ett underbart inlägg..kram