onsdag 11 mars 2009

Julia är en riktig tuffing!

Idag har hon gjort något jag aldrig trodde om henne!

Båda ungarna snöade i eftermiddags in på att de skulle åka till badhuset och det NU! De tjatade och tjatade och Saga var så arg, för de får minsann ALDRIG åka till badhuset! Hasse sa att badhuset var stängt, men de ville inte lyssna. Då sa han att vi kunde ringa till badhuset och fråga. Saga vägrade, men Julia ville ringa! :-o
Hasse slog numret (till sin mobil) och gick upp på övervåningen.
Julia satt där med luren i örat och väntade på svar, sen säger hon med liten röst: Är badhuset öppet? (Man hör i luren att Hasse säger med förställd röst: Nej, en annan dag!) Hon svarar: Okej... och ger luren till mig. Hon tittar på mig med tårar i ögonen och säger att det var stängt och jag vill bara ta henne i famnen! Vi tar fram badhusets hemsida för att se när det är öppet och bestämmer att vi ska försöka åka dit någon gång snart.

Mitt lilla hjärta, vad modig hon är!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Liite lite taskigt men väldigt modigt av henne att fråga ändå!

Anonym sa...

Hoppas att dom tjatar riktigt mycke på er nu.

Marie sa...

Ja, det kändes lite taskigt men man kan ju inte backa när hon sagt att hon vill ringa =)

Det gör de kära mamma, tro mig! "Snällagullemamma, kaaaaan vi inte åka till badhuset?" ungefär 6256281625 gånger bara ikväll...

nyvirkat sa...

Oj, det var verkligen modigt! Duktig hon är! Vi måste också åka till badhuset nångång snart :-) Inte för att våra barn tjatar utan för att jag vill att dom ska få bada!