tisdag 20 oktober 2009

Väntar och väntar...

på att stegen till skorstenen ska komma, så sotaren kan komma hit och ge oss klartecken att sätta igång att elda i kaminen. Nu står den ju bara där och ser fin ut, vi vill ju ha lite nytta av den!
Senaste infon är att stegen ska komma från leverantören på torsdag så de kan montera den på fredag. Problemet är ju att vi iallafall inte får hit sotaren innan helgen utan måste vänta lite till...

Simskolan idag gick super! Det var bara 6-7 barn jämfört med runt 12 som det brukar vara och det minskade plaskandet var bra för våra tjejer som ju inte direkt älskar att få vatten i ansiktet... De var med på de flesta lekarna och aktiviteterna vad jag kunde se. Jag var nämligen i motionsbassängen och hann avverka 800 meter i bassängen medan de plaskade runt i minibassängen. Skönt att röra lite på sig!

Nu ska jag vila lite så jag orkar kolla på Desperate housewives om en stund! ;-)

3 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Jaha är det DH idag? Det måste jag se!

Anna sa...

hahaha...vila innan man kollar på TV.den va bra!

Marie sa...

Annars somnar jag ifrån det, ju!