söndag 25 oktober 2009

Skövdebesök på lördagen


Sedan minst två månader tillbaka har vi vetat att Mojje och Tobbe Trollkarl skulle uppträda tillsammans i Skövde den 24/10. Barnen har vetat i 5 dagar ungefär och vi har nästan dött av tjat om hur många dagar det är kvar, gött att vi var smarta och inte talade om för dem när vi fick veta!

I fredags började Saga nysa och hosta och klagade över att hon frös, feber på gång?
Jodå, varm liten Saga på morgonen... Trött och utan aptit men ville sååå gärna gå på Mojje såklart! Så jag gjorde nåt jag aldrig gjort förut, gav henne en sked ipren och bestämde att vi skulle åka iallafall.
Två supernöjda tjejer i Skövdes kulturhus hoppade, sjöng och klappade händerna åt Mojje och Tobbe Trollkarl, men när det var dags för sista låten orkade inte Saga mer utan satte sig hos mig. Vi stack till min mormor och lämnade snabbt teckningar från barnen och pös sen iväg igen för att inte riskera att smitta henne. I bilen fick Saga lite ipren-påfyllning och så fort bilen börjat rulla somnade de båda två!
Vi stannade i Falköping och handlade lite innan vi åkte hem.

Väl hemma började hon se hängig ut och kändes jättevarm igen så jag tempade henne. Hon ville inte ha mer medicin, men jag sa att om det hamnade på över 39 så måste hon. 40,2 landade det på, i med ipren fort!
Julia har varit pigg hela tiden och igårkväll agerade hon sjuksköterska och stoppade om Saga i soffan och servade henne med saft.

Idag är hon pigg igen, fast hon har lite svårt att äta på grund av tre stora blåsor i munnen, stackaren!

Inga kommentarer: