måndag 11 maj 2009

Vilken himla tur att jag har tvillingar!

Idag har Julia gjort sitt bästa för att leka kalas med mig samtidigt som jag gjorde mitt bästa för att laga lite mat åt oss.

Saga satt och "skrev" väldigt viktiga saker med blyertspenna på ett linjerat papper och ville inte bli störd så Julia fick hitta en annan lekkompis...

Julia *Går runt med leksakstelefonen och "ringer" till mig*
-Jag ska ha kalas idag klockan fem, kan du komma? MAMMA, jag ringer till dig!
-Mhm....
-Kan du komma på mitt kalas eller?
-Mmmm, jag ska bara laga lite mat...
-Men kalaset börjar nu!
-Men har du gjort iordning allt inför kalaset då?
-Nej, det måste jag göra! Den här måste du ha när du kommer! *Hänger en vårrusetmedalj runt min hals*
-Mmm, tack!

Nu piper hon iväg och hämtar några små burkar som hon ställer på en stol i köket http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50096905

-Här ska du lägga dina kläder när kalaset börjar!
-Okej...

-Nu börjar det!
-Okej jag kommer! *Pling-plong på dörren*
-Välkommen, lägg dina kläder här! *Jag lägger medaljen i en rosa skål*
-Men du måste låtsas att du har en jacka också! *Jag "lägger jackan" i den gröna skålen*
-Nu ska du få göra en pärlplatta med domhär små pärlorna!
-Nu är det fiskdamm! Du måste ta på dig dina skor när du fiskar!
-Okej... Men har du något fiskespö då?
-...Nej... Men din arm kan vara fiskespö!
-Okej... *Min arm fiskar för fullt in i tvättstugan där lekledaren står och fiskar upp ett par foppatofflor i storlek 27*
-Oj ett par tofflor, vilken tur jag har!
-Men dom är ju för små för dig, du måste fiska igen!
*Min arm fiskar igen och jag får upp mina egna foppatofflor*
-Wow, ett par tofflor som passar!
-Dom måste du ha på dig nu!
-Åh, tack!

-Men du Julia, nu är visst maten klar. Vi får nog leka vidare sen!

Föreställ er att jag under hela leken rör i grytan och stekpannan, hon var inte sååå nöjd med det...

Det är rätt skönt att ha två barn som (faktiskt oftast numera) leker bra med varandra!

1 kommentar:

Mormor sa...

Lite variation på leken skadar ju inte. Leka doktor kan ju också vara jobbigt. Vi får väll ladda upp med lite nya leksaker tills dom kommer till oss.