torsdag 21 maj 2009

En ledig dag...

...som känns som alla andra eftersom vi varit hemma hela veckan. Skillnaden var ju att även pappan är hemma idag. Vi har hunnit med lite trädgårdsfix och lite fix inomhus. Hasse har grävt ut runt husgrunden på baksidan så vi kan lägga singel där och hoppas på att slippa mullvadsgångarna som går där nu.
Jag har rensat lite i våra land, jag hatar verkligen kirskål! Jag rensar och rensar och de växer och växer...
Sen har jag också monterat upp rullgardiner i tjejernas rum, både kvällarna och morgnarna är ju väldigt ljusa nu om man säger så... Fast det märktes inte i morse, barnen vaknade inte förrän klockan nio! Då hade både jag och Hasse hunnit vakna och titta på klockan och reagera över att de inte vaknat ännu. Tre minuter senare vaknade båda två och var panik-kissnödiga! Tror jag det när man sover så länge :-)

Imorgon är det jobbdag och eftersom vi har det lugnt så ska barnen följa med mig en sväng på förmiddagen. Hasse jobbar bara till lunch, så han hämtar dem sedan och jag jobbar till 17.00. Sådär kul men jag ser fram emot nästa fredag istället, då jag är helledig!

Det är ju en jämn födelsedag som närmar sig, då ska vi ta en weekend i Köpenhamn utan barn. Ska bli jättemysigt att få umgås och prata helt ensamma! Hur ensamma vi nu kommer att bli, det är visst karneval i stan den helgen :-D

Inga kommentarer: