fredag 22 maj 2009

Mardrömmar?

Saga verkar drömma väldigt livliga drömmar. Minst sagt.

För någon vecka sedan låg hon och tjöt innan solen gick upp: -Jag vill inte haaa köttbullar! Jag tycker inte OM potatismos!
Igår morse var hon otröstlig när jag väckte henne för att alla tog hennes grejer och när jag frågade vilka som tog dem svarar hon ALLA med darr på rösten och fortsätter storgråta.
Nu inatt var det värre än på länge. Klockan tre var hon vaken och grät och jag var inne och tröstade och stoppade om. Tio minuter senare fortsätter hon gråta och skrika och jag hör ett mystiskt dunsande. När jag kommer in i rummet håller hon på och swingar dockan med full kraft i sänggaveln om och om igen medan hon skriker Neeej! Efter lite tröst somnar hon om men då är Julia vaken och klagar på att det är för ljust när nattlampan lyser utanför rummet... Efter lite dörrkompromissande somnar de äntligen om, men då är det ju bara två timmar tills vi ska gå upp...

Saga har alltid pratat i sömnen i perioder, men stackars dockan brukar få ligga still bredvid henne. Kanske det kan vara flytten till nya rummet som triggat detta?

Inga kommentarer: