tisdag 18 augusti 2009

Okej, tisdag är nu officiellt den värsta dagen!

5.20-Försöka väcka barn
5.30-Försöka få på barn kläder och i med lite frukost
5.30-Bråka med Saga om vilka kläder hon ska ha på sig
6.00-Försöka få på barn ytterkläder, ut med cyklar ur garaget och samtidigt se till att hunden går ut och kissar
6.05 SENAST-Cykla iväg till förskolan

Idag lyckades jag väcka barnen, få ner dem till soffan och få på Julia lite kläder. Kommer efter i schemat när Saga vägrar jeans och hellre vill ha strumpbyxor och tunika för jeans är inte FINT!!! Bråkar en stund, men låter henne få sin vilja igenom, hon får väl skylla sig själv om hon fryser...

En tredjedel av vägen kommer vi innan det tar tvärstopp! Saga fryser, vill inte cykla och inte ens gå en millimeter! Ungefär 1,5 kilometer går jag 10 meter med Sagas cykel i ena handen och min i den ena, parkerar cyklarna och går tillbaka och släpar skrikande Saga. Går 10 meter med Sagas cykel i ena handen och min i den ena, parkerar cyklarna och går tillbaka och släpar skrikande Saga. Går 10 meter med Sagas cykel i ena handen och min i den ena, parkerar cyklarna och går tillbaka och släpar skrikande Saga. Om och om igen, hela vägen till förskolan.
Tre minuter innan tåget ska gå så anländer vi till förskolan så till råga på allt så måste jag ringa jobbet och säga att jag blir sen... Som tur är så har ilskan runnit av Saga då så vi kan bli kompisar igen och säga hejdå ganska fort och jag hinner med bussen istället, kommer "bara" en halvtimme för sent...
Ser inte fram emot fredag då det kommer vara samma visa när jag börjar tidigt igen...

Någon som har en billig bil att sälja till mig? Jag vill inte ens tänka på hösten då vi ska GÅ 2km varje morgon i kyla och mörker! 'confused

Nu till något roligare!
Det första jag fått höra när jag hämtat Julia både igår och idag har varit att dagen har varit jättebra och hon har varit så glad. Med hennes egna ord: "Jag har inte gråt något alls idag!"
Det känns så skönt!

1 kommentar:

anna sa...

alltid är det ju något!!