onsdag 11 februari 2009

Utmanad!

Nu har jag fått en kul utmaning av Åsa, ska försöka fylla i den ordentligt =)

Vad heter ni? Marie och Hasse

Hur träffades ni? Jadu... Jag gick bf i ettan och han gick i trean på elprogrammet. Jag och gänget spanade väl på alla elkillarna ;-), men vi fick inte ihop det förrän på skolavslutningen när han tog studenten.

Är ni förlovade? Japp, sedan drygt 11år

Bor ni ihop? Jo ;-)

Har ni barn? Ja, två busiga fyraåriga tjejer

Har båda körkort? Ja.

Isåfall, vem kör bäst? Hasse! Han kör väl ungefär 99% av gångerna vi åker tillsammans, jag kör väldigt sällan.

Kommer du ihåg er första kyss? Ja, det gör jag nog...

Vem sa "Jag älskar dig" först? Det var jag. Han sa då att han också tänkt säga det ett tag, men inte riktigt kommit sig för :-)

Vem är äldst? Hasse är 2 år äldre än mig

Vilka stjärntecken är ni? Han är vattuman och jag tvilling

Vem fyller först på året? Han

Vem är längst? Hasse är nog 2dm längre än mig

Vem sjunger bäst? Well... Hasse sjunger mycket oftare spontant än jag om jag säger så ;-)

Håller ni i handen på stan? Ganska sällan faktiskt, beror väl mest på att vi oftast har små barnhänder att hålla i...

Kände ni varann innan ni blev ihop? Nej, bara till utseendet genom skolan

Blev du kär i första ögonkastet? Nej, inte direkt. Det växte fram!

Har ni någon speciell låt? Ingen särskild låt, men tidiga scooterlåtar tar mig tillbaka till sommaren -96 :-)

Har ni några "frikort"? Nej

Har ni varit utomlands tillammans? Ja, 2ggr till kanarieöarna men det var länge sedan nu... Sen åker vi ju över till Narvik i Norge varge sommar, räknas det?

Vilket är ert bästa minne? Det måste väl vara när barnen kom till oss på nyårsdagen -05

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Hasse ligger i soffan och tittar på tv:n och jag växlar mellan att knappra på laptopen och ligga i andra änden av soffan :-)

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nej, inte tillräckligt ofta. Måste bättra på det!

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Runt 3mil

Blir du lätt svartsjuk? Nej, inte särskilt. 

Brukar ni bråka? Visst händer det när man har barn och hus med tillhörande renoveringar och grejer...

Ringer eller SMS:ar ni mest? Jag SMS:ar jånga SMS och får ett "OK" eller "JA" tillbaka... ;-)

Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Överkroppen! ;-)

Brukar nån av er prata i sömnen? Nej, inte så ofta tyvärr. Det är ju kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe jag kommer till och med ihåg när ni träffades..du, jag o linda åkte väl i deras bil på studenten om jag inte minns fel,sen mötte vi upp dom på kvällen..

kul utmaning se om jag hinner göra den en dag

nyvirkat sa...

Haha :-) Jag brukar också få OK eller JA tillbaka! Men nu har Emil kommit på att han kan koppla telefonen till datorn och skriva på tangentbordet.. DÅ får man liite längre sms :-)

Marie sa...

Så var det, Lena! :-) Det var ett tag sedan nu...