lördag 28 februari 2009

Hur ska man kunna göra alla nöjda?

Saga är en riktig liten matkritiker och har alltid något att klaga på vad gäller maten. Hon gillar inte köttbullar eller korv som "alla" barn äter utan ska bara ha pasta om det serveras. Nu har vi varit ganska bekväma och köpt typ mamma scans och de är ju i ärlighetens namn inte så roliga så jag kan förstå henne lite :-)

Idag skulle jag göra mig till lite och rulla och steka egna köttbullar för att se om de skulle falla damen i smaken och hon älskade dem! Hon åt och åt!
Inget kan ju dock gå helt bra, alltså sitter Julia bredvid och petar i köttbullarna "De smakar inte som de ska..." De smakar visst som de ska, de smakar bara inte som vanligt! Så... Ska man behöva ge två olika sorters köttbullar från och med nu för att alla ska vara nöjda?

 
VS 


Jag vet ju vilka jag väljer!

3 kommentarer:

Bibban sa...

Jag tycker att dom undre ser vääääldigt goda ut...har inte ätit på två dar så dom skulle sitta fint.karm

Pia sa...

ja, jag vet också vilka jag väljer - MUMS vad dina köttbullar ser GODA ut!

Inte är det lätt det här med mat. Det är ju inte varje dag som det som ställs på bordet passar allas smak, om man säger så...

Våra barn har lärt sig att om man inte tycker om maten så behöver man bara säga "Tack för maten", man kan hoppa över "den var god..." ;-)

De har också lärt sig att mor o far eller vem som nu gjort maten blir riktigt sura om man säger "Jag tycker inte om..." eller "maten är inte god". Om man inte gillar maten behöver man inte säga något alls, eller säger man som moster har lärt en "Den här maten passar inte riktigt min smak...". Den är riktigt rolig, men en från början sur mamma kan bli galen även av den artiga repliken ;-)

nyvirkat sa...

Ja, visst är det ett lätt val! Vi har gått från Mamma scans till Ikeas som smakar mer naturligt :-) Emma är ju matkritiker ut i fingertopparna medan M&M äter hyggligt bra mest hela tiden tack och lov :-D