tisdag 3 februari 2009

Jag har hållit i en orm idag!

Vi jobbar med "Fem myror är fler än fyra elefanter" som tema på mitt jobb nu. Detta har vi gjort sedan vi började i augusti och nu har vi kommit till O och alltså gått igenom ungefär halva alfabetet. För varje bokstav har vi en grupp om tre barn som gör en särskild aktivitet och när tre barn jobbade med O kom de snabbt in på ormar. De gjorde en orm av hushållspappersrullar som de målade med ett snyggt zick-zack-mönster. Sedan ville de också ta reda på lite mer om ormar så de letade fakta på internet och gjorde en liten bok som vi kan bläddra i.

I slutet av veckan kom en av tjejernas mamma och frågade om vi ville att hennes man skulle komma dit med en av deras ormar och vi sa naturligtvis ja!
Han var jätteglad att få komma dit och visa upp sin hobby och barnen tyckte det var sååå spännande! Ormen han hade med sig var en kungssnok som var drygt en halvmeter lång. Vilken känsla att hålla den!
Veckan efter sportlovet ska han komma med sin boa som är 170cm lång. Snacka om spännande!

Bildbevis på att jag hållit den kommer så fort jag har mailat bilderna från jobbet till min dator! =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter häftigt, väntar med spänning på bilderna.

Linda sa...

Åh vad häftigt med en riktig orm! :-) Jag tror faktiskt att jag har nån bild nånstans på mig själv med en orm runt halsen (när vi var ute och festade i New York... fattar inte att jag vågade peta på den ens för den såg jätteläskig ut *s*).

kram Linda

Unknown sa...

Burrrrr... va modig du var! Ormar är inte fina de är inte snälla och jag kommer inte att hålla i ngn. MEN jag beundrar alla som gör det :)

Bibban sa...

vad imponerad jag blir, jag som springer all världens väg när jag ser en liten snok på nån cm

Linda sa...

Jag har en bild-utmaning till dig i min blogg! :-)

kram Linda