torsdag 8 januari 2009

Jaha, en dag på jobbet blev det...

Igårkväll var Julia slöare än vanligt vid bolibompa och höll på att somna. Jag fick iallafall upp henne på toaletten så hon kunde kissa och borsta tänderna. När hon satt på toaletten satt hon och huttrade och skakade och kändes lite varm, så jag började misstänka att något var på gång.

Ganska exakt 23.00 vaknade hon till och var ledsen så jag gick ner till henne. Hon brukar inte gråta när hon är kissenödig, men eftersom hon var ledsen så bar jag henne till toaletten så hon kunde kissa. När hon var färdig fick hon riktig panik! Grät och skrek och verkade hysteriskt rädd. Jag tog med henne till soffan och hon klamrade sig fast vid mig men i ögonen var det vild panik när jag tittade på henne! Hasse undrade såklart vad som stod på och kom nerför trappen, då blev hon ännu räddare.
Efter en stund lugnade hon ner sig och vaknade till helt och hållet och satt i Hasses knä medan jag gick och hämtade alvedon. Jag tempade henne inte, men hon var kokhet! Antagligen hade hon någon förvirrad feberdröm som blev helt galen när jag kom och tog henne till toaletten!
Idag är hon lite seg och vilar helst i soffan, men har iallafall ätit lite. Vi får väl se om vi är hemma imorgon också, men skulle nästan tro det...

Inga kommentarer: