lördag 31 januari 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig...



Planen:
Planen igår kväll var att låta barnen vara uppe och titta på Let´s dance med oss för de tycker det är så mysigt. De sitter uppkrupna i soffan och tittar på alla vackra klänningar. Kitty brukar vara favoriten!


Resultatet:
Saga däckade i soffan strax efter åtta och hann bara se en eller två danser. Julia däremot lyckades hålla sig vaken och knaprade till och med lite tacos med oss. Efter att alla hade dansat borstade hon tänderna för andra gången och hoppade i säng. Somnade ganska omgående.

Natten och morgonen:
Natten och morgonen blev väl sådär... Trots att jag tagit upp Saga för att kissa när jag gick och lade mig hade hon kissat i sängen vid 2-tiden när Julia ropade att hon behövde kissa. Av med övre lakanet (bäddat för olyckor) och hämta nytt täcke (finns reserver här) sen i säng igen.
Klockan 6.45 ropar Julia att hon har kissat ner sig och det är bara att gå ner och hjälpa henne. Även Saga har lyckats en andra gång och nu är täckena slut så de får varsin fleecefilt i sängen. Tyvärr så är de ju pigga som små lärkor vid denna tiden (tvärtom mot deras stackars mamma som verkligen hoppats på att få sova för en gångs skull) och babblar och pratar. Den vanliga frågan är ju: "Är det morgon nu"? Jag svarar att det är INTE morgon ännu utan vi ska sova en stund till! Ligger sedan en lång stund och lyssnar på deras babblande i babyvakten. Hasse som skulle jobba en stund idag går upp med dem så jag får ligga en liten stund till, men det är ju kört att somna om så det är bara att gå upp!

Idag alltså:
-Sur, trött mamma
-Pigga barn som tjatar om lördagsgodis
-Två ton tvätt
-Tvättmedel som räcker till max 2 maskiner
-Tur till affären med lördagsgodistjatande barn

Full pott, eller?

3 kommentarer:

Bibban sa...

Med risk för att låta som en riktig TANT, så kommer en dag när du kommer att sakna myspys i soffan me godispåsar. Kram kram, du kanske behöver en dag alldeles för dig själv.

Marie sa...

Nu har jag piggnat till lite :-D

Myspys i soffan är det bästa jag vet! När bolibompa börjar sitter jag i hörnet i hörnsoffan med armarna om ungarna, en på varje sida. Inpackade i fleecefiltar. Bästa tiden på kvällen, då kan man slumra lite medan man vet var man har busungarna :) Godispåsarna får de äta sittande i sina goa fåtöljer ;-)

Sen skulle jag såklart inte tacka nej till en egen dag heller! :-D

Unknown sa...

Här kommer en tant moster till :)) KOm vettja och fika med moster i Fjällboskogen... Nybakade Grötbullar o kanelbullar...