måndag 5 januari 2009

Första dagen på jobbet sedan den 17 december!

Japp, idag började jag jobba efter den långa ledigheten och vilken dag det blev... Mycket påfrestande. INTE!
Jag kom dit 9.30 och möttes av två jobbarkompisar och inte ett enda barn! Senare kom ytterligare en kollega, men inte ett enda barn på hela dagen!

Jag har därför suttit vid datorn och jobbat ikapp mig med ett gäng dokumentationer och lite annat pyssel så jag fick dagen att gå iallafall! :-)

Imorgon har vi ytterligare en dag ledigt, sen drar det igång på riktigt med 18 barn på onsdag!

Och barnen som har saknat sin förskola efter tre veckors ledighet är överlyckliga för att det snart är dags att gå till dagis igen!

2 kommentarer:

nyvirkat sa...

Skön start ;-) Jobbar du som förskollärare nu på ditt gamla ställe?

Pia sa...

Ja, det blev ju en lugn start... fast jag kan tänka mig att man kanske INTE är så glad på föräldrar som sagt att barnen ska vara på dagis en sån där klämdag, och så kommer de inte?! Ni kanske hellre varit lediga den dagen... Fast det är klart, barnen kanske var sjuka o det kan man ju inte planera.

ha det bra!