måndag 25 januari 2010

VAB idag...

Igårkväll var båda barnen pigga som vanligt när de gick och lade sig, men det skulle visst ändra sig... Runt midnatt börjar Saga hosta och är plötsligt jättehes och har ont i halsen. Hon kommer in och lägger sig i vår säng. Ganska snart somnar hon om och ligger mellan oss och snarkar. Klockan två puttar Hasse på mig och säger att vi måste lägga tillbaka snarkaren i sin säng för han kan verkligen inte somna annars :-)
4.55 sätter hon igång och hosta igen och är ledsen, det låter nästan som när Julia har falsk krupp. Hon får komma in i min säng igen och nu är hon kokhet! =Ingen förskola idag eller imorgon... Hon ligger länge och vrider sig och vill gå upp, men tillslut somnar hon om igen och sover till halv åtta när jag smyger ner för att ringa förskola och jobb och sjukanmäla oss.

Nu har jag anmält till försäkringskassan och passade samtidigt på att städa lite i VAB-mappen på datorn eftersom det är nytt år. Jag sparar alla kvittenser från VAB-dagarna för att ha lite koll och arkiverar liksom i en mapp för varje år och nu har jag alltså börjat på 2010. Det roliga är att de tre senaste åren (alla "hela" år som barnen gått på förskola) har vi haft exakt 32 VAB-dagar per år!

2 kommentarer:

Linda sa...

Krya på dig Saga!!

Haha, lite kul att det blivit exakt samma antal vab-dagar per år! :-)

Morfar (borde kanske vara anonym) sa...

1 extra månads ledighet, ha, ha