lördag 23 januari 2010

Lördag

Ja, då var det lördag igen... Vad har hänt i veckan då?

I onsdags jobbade jag sent och barnen blev hämtade av farmor efter mellanmålet. Då får hon veta att det är två tjejer som varit lite hängiga under dagen, särskilt Julia. Hon har klagat över ont i huvudet, ont i armen och ont i magen. Såklart är det sprutan som spökar och gör att hon känner sig allmänt låg. Inte heller Saga är riktigt sig själv och när jag kommer hem vid kvart över sex är det två ynkliga tjejer som ligger i soffan och tittar på barnprogram.

På torsdagen var de hemma med Hasse på förmiddagen och när jag kom hem från jobbet klockan två fick han åka till sitt jobb. Bra med skiftjobb ibland och tur att han hade kvällvecka dena veckan :-) Jag tror att de var ganska pigga hela dagen igår, men det var ändå skönt att ha dem hemma en extra dag från förskolan eftersom det ju är ett helt annat tempo där!

Igår var de också hemma med Hasse eftersom han var ledig. Jag behövde inte promenera till tåget förrän halv tio så vi tog en skön sovmorgon och långfrukost tillsammans innan jag gick. 17.00 slutade jag och då blev jag hämtad av familjen utanför jobbet. Vi for till a6 och handlade sen åkte vi hem och åt tacos. Det var ett tag sedan sist, så det var riktigt gott!

Idag har Hasse jobbat lite på förmiddagen och jag och tjejerna städade lite. Vi satte timern på 10 minuter för att se hur mycket vi hann städa. Saga i sovrummet uppe, Julia i lekrummet nere och jag i köket. Det är verkligen en metod som fungerar på våra tjejer, hinner de inte allt innan klockan ringer så ber de om tio nya minuter! ;-)
När Hasse kom hem åkte jag och tjejerna till skridskobanan där vi stannade i nästan en timme. Det var "bara" fem minusgrader, men vad jag frös! Jag struntade i termobyxor men det skulle jag ju inte gjort! Det var bara att bänka sig framför kaminen och tina upp tårna när vi kom hem :-)

Nu sitter jag här och ska fortsätta kolla på fantastic four och försöka låta bli att somna i soffan!

Inga kommentarer: