tisdag 19 januari 2010

Hektisk dag...

Idag var eftermiddagen planerad i minsta detalj:

15.30 Hämta barnen
15.40 Hem och rasta Smilla
16.00 Vårdcentralen och ta andra vaccinsprutan på barnen
16.45 Åka mot Mullsjö
17.15 Simskola
18.30 Hemma och göra kväll

Istället blev det såhär:

15.30 På förskolan
15.35 Telefonsamtal till pappan som glömt lämna bilstolarna
15.50 I Fagerhult och hämtar bilstolar
16.05 Åter på fsk och får med mig barnen denna gång
16.15 Hemma och rastar Smilla
16.30 På vårdcentralen och sprutar barnen
16.45 Åker mot Mullsjö och är med i gemet igen!

Nu äntligen ligger barnen i sina sängar och jag ligger i soffan och pustar ut!

Simskolan var ett glatt återseende och det märks stor skillnad från förra terminsstarten när de knappt vågade gå i närheten av de andra barnen av rädsla för att få vatten i ansiktet. Nu tar de för sig på ett annat sätt och är inte alls lika rädda!

Vaccinationen gick superbra och det hördes inte ett pip från någon av dem! De satt bara i mitt knä och borrade in ansiktet mot min hals, de föredrog att gosa istället för att titta på sprutan. Himla tur att det inte vart gallskrik och tvångshållning som sist eftersom jag var själv med dem denna gången!

2 kommentarer:

Annapanna sa...

vilka duktiga barn och vilken duktig mamma att finna sig i en sån stressig situation! Mindre duktig pappa...hihi

Mormor sa...

Verkar lite stressigt tycker jag