fredag 26 december 2008

Plötslig separationsångest?

Natten till idag var Saga vaken flera gånger och var ledsen. Hon ville inte sova ensam, utan antingen skulle hon sova hos mig eller jag hos henne. Nu är det ju väldigt trångt i en juniorsäng, inte riktigt byggt för en vuxen så det fungerar inte riktigt här. Skulle det handla om en liten stund på morgonen okej, men inte från klockan tre på natten! 
Jag stoppade om henne och hon somnade om iallafall. 

Nu ikväll var hon helt förstörd och jätteledsen, ville inte alls sova själv. Efter lite funderande frågade jag om hon ville sova närmare Julia och det kunde duga. Sagt och gjort, lite om-möblering och nu har de sängarna bredvid varandra. Hon somnade på två sekunder! Såhär nära varandra har de inte sovit sedan de var runt halvåret och jag satt på en stol mellan spjälsängarna och klappade på två små blöjbakar eek 

Idag

Juni 2005

1 kommentar:

nyvirkat sa...

Oj! Vad häftigt att det var så "enkelt".. Vi har ju delat på tjejerna - Maja klarar sig men Molly krånglar ibland. Inte separation men detta tåls att tänka på i framtiden!