onsdag 2 juli 2008

"Jag var bara lite arreterad"

Barnen hoppar studsmatta tillsammans och Julia börjar bli sur på Saga som hoppar runt henne där hon sitter i mitten. Julia skriker åt Saga, som hoppar ner från studmattan och går och gungar istället.
Julia inser att hon inte vill hoppa ensam och börjar gnälla om det varpå jag säger: "Men Saga ville inte hoppa mer med dig eftersom du var så arg och skrek åt henne." Julia svarar snabbt: "Men jag var inte så arg på henne, jag var bara lite arreterad för hon hoppade runt mig!" Åter frid och Saga återvänder till studsmattan och de hoppar tillsammans.

I säkert två minuter innan nästa sak får Julia att vråla och sura... Hon är som ett litet åskmoln nu i eftermiddag!

Ska bli så skönt att komma iväg på semester, vi behöver ett rejält miljöombyte nu allihop!

/M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förhoppningsvis finns det ju lite fler barn att leka med uppe i Norrland. Då kanske inte Julia behöver bli så arraterad.

Anonym sa...

Jag tycker de var alldeles underbart söta och goa när jag var på besök! Du hittar nog bara på att de är lite tjuriga ibland ;)

Jonna sa...

Åh vad jag känner igen mig. Ibland gör de inte annat än bråkar och tjafsar. De kan reta sig på allt vad den andra gör.
Fast just nu leker de väldigt bra. Skulle jag aldrig ha sagt. Nu började Moa att gråta.

Hoppas ni får en härlig semester!

Kram Jonna (från BoS).