onsdag 9 december 2009

Ögat på bättringsvägen, men hemma ändå...

Igår hade jag min första sjukdag på jag vet inte hur många år eftersom jag var tvungen att gå till läkaren och kolla ögat. På morgonen kändes det direkt att ögat var bättre vilket bekräftades av läkaren. Hon hittade ingen flisa, jag antar att den åkte ut med allt var under kvällen och natten. Jag fick iallafall en salva som ska droppas morgon och kväll under en vecka. Barnen är väldigt faschinerade av detta och måste vara med och titta.

Tyvärr så är jag ju inte på jobbet idag även om ögat är bra. Inatt klockan 2.20 var jag uppe och bytte sängkläder åt Saga som kräkts. Jag hade det lite på känn av flera orsaker. Hon hade ätit jättedåligt dygnet innan plus att det går magsjuka på hennes avdelning på förskolan, så det var inte så förvånande... Idag är hon ganska pigg och har ätit en pannkaka men klagar då och då över ont i magen men hon får iallafall behålla det lilla hon äter.

I dagens paket fick de varsitt a4-ark med glittriga julklistermärken och satte igång att tillverka julkort till sina kompisar. Hoppas bara vi är fit for fight nästa vecka så de hinner levereras innan jul!


1 kommentar:

Fredrik sa...

Vad sött! :)