lördag 12 december 2009

Ensam hemma igen...

Pappan och barnen är och upprepar förra årets besök i Linköping. Minus luciauppträdandet då... Luciafirandet på förskolan är på måndag, så jag måste nog leta fram alla lussetillbehör och framför allt batterier så att kronorna kan lysa lite också :-)
Eftersom mina ögon inte är riktigt okej ännu och jag är allmänt förkyld så valde jag att stanna hemma och fixa lite. Jag har varit riktigt duktig och packat bilen full med plast, mjölkpaket, tidningar och pet-flaskor som jag gjort mig av med. Fyra kassar med julmustflaskor, man kan nästan tro att vi gillar jumust här!

Två sorters julgodis har jag fått gjort också. Någon sorts knäck som ska brytas isär, skönt att slippa dosera i små formar...

...och nåt jordnötsgodis som också ska delas och stoppas i kylen. Allt a´la Ernst från mammas allas-tidning ;-)
Där ser du vad du missade, Anna! ;-)


Måste lägga in en bild på barnen när de spelar mini-twister också. Vi fick små pluttar och en tärning i ett cheerios-paket och barnen tycker det är superkul!

1 kommentar:

Pappa sa...

Se nu till att godiset varar till Julafton.