måndag 14 december 2009

Ofrivillig sightseeing

Idag klockan tolv ringde de från förskolan och meddelade att Saga fortfarande var dålig i magen och att de ville att hon omedelbart skulle hämtas hem. Eftersom Hasse inte hunnit åka till jobbet än fick han den stora äran samtidigt som jag slängde mig på bussen hem för att lösa av honom. Problemet när man är lite stressad är ju att man inte alltid är helt uppmärksam så istället för att hoppa på buss 114 som går till Mullsjö via Habo och utanför vårt hus så hoppar jag på buss 116 om går till Mullsjö utan stopp i Habo. Suck! Ringa lite hem till Hasse som får packa in sig och barn i bilen för att åka och hämta upp mig på Mullsjö busstation.

Nog för att det är fint i Mullsjö, men jag ville hellre hem...

2 kommentarer:

Mormor sa...

Förvirring kallas det

Bibban sa...

Åhhh jag har gjort likadant, när jag skulle åka till mariestad så tog jag fel buss och åkte till Töreboda..hehehe en fredagkväll när jag helst av allt ville komma hem fort...Kram