måndag 7 december 2009

Ajajaj...

Kaminen har sina fördelar, men det finns ju en och annan nackdel också... I lördags morse (tror jag det var) fixade jag som vanligt en liten morgonbrasa innan jag och barnen skulle äta frukost. På nåt sätt får jag en flisa, sågspån eller liknande i ögat som gör riktigt ont. Jag sköljer och sköljer och det onda släpper. På hela söndagen känner jag inget och glömmer väl bort den. Men idag vid ettiden när det är dags att gå hem från jobbet börjar det liksom skava och göra ont och tittar jag noga kommer det lite var då och då. Nu ikväll ser jag ut såhär:

...och imorgon bär det av till farbror doktorn! Var och kladd syns ju inte på bilden, men man kan ju inte missta sig på vilket öga det är som behöver kollas! Frågan är hur det kommer att se ut imorgon, kommer jag kunna öppna det?

Till råga på allt sitter jag här med ett vattenglas bredvid mig och det är inte dricksvatten i utan "doppa-bränt-finger-så-det-inte-ska-göra-skitont-vatten" Ja, jag har bränt mig på knogen igen. Precis när förra knogen läkt. Typiskt.

1 kommentar:

Anna sa...

ajajaj, blir tårögd bara jag tittar på bilden...fyyy va jobbigt med ont i ögat och jobbigt när doktorn ska borra i det oxå...hihihi