måndag 20 april 2009

Knäppa unge! ;-)

Idag har jag bokat tid för att tjejerna ska få hepatit b-vaccination. Sjuksköterskan jag pratade med undrade om de var rädda för sprutor och jag svarade att det är nog ingen fara om man bara förbereder dem på det lite i förväg.
Sagt och gjort, när vi kom hem från förskolan nämnde jag för dem att de ska få spruta nästa vecka (30/4) och de blir eld och lågor! De ska berätta för alla på fsk direkt imorgon och verkligen längtar :-o
Nu ikväll var Saga så glad för att vi ska ta spruta imorgon och bröt ihop totalt när hon förstod att det var så många dagar kvar: "Men det är så lääääänge!" och jättetårarna rullande ner för kinderna! :-D Precis samma reaktion som när det var en vecka kvar till påsk och hon ville måla påskägg! Jag tror denna vaccination kommer gå bra... :-D

1 kommentar:

nyvirkat sa...

Ska ni ut och resa? Eller är det bara för säkerhets skull? Skönt att dom VILL göra det iaf ;-)