lördag 23 augusti 2008

Tyck synd om Saga!!!

Japp, idag var det Sagas tur att råka ut för de små äcklen!

Vi har varit en sväng på Slättendagen idag när Hasse jobbade. Det var väl inte så mycket att se där... Lite lotteri, en hoppborg som inte fegisarna vågade hoppa i, "där finns ju andra barn!" och några ställen där man kunde kasta prick. Barnen frågade hela tiden efter ponnyhästarna som jag lovat skulle finnas där, men vi såg inga så vi gick och köpte glass istället. Vi hann inte mer än öppna glassarna innan Saga gned sig i pannan och klagade över att en mygga bitit henne. Jag såg en röd prick i pannan på henne, men hon grät inte ens så jag trodde inte det var en geting. När vi ätit upp glassarna såg vi äntligen hästarna! Barnen blev lite besvikna över att det inte var några ponnyhästar... Jag kopplade inte direkt, men insåg sen att de sett my little pony-hästar framför sig. Gullungar!
Efter lite funderande bestämde de att de vill rida, Saga hoppade upp först. Hon tyckte det var lite läskigt men var nog nöjd att hon vågade iallafall. När det var Julias tur ville hon inte rida så vi gick och kikade lite istället. Då såg jag två sjukvårdare och passade på att be dem titta på Sagas panna och jodå, de trodde det var ett getingstick! Jag är lite imponerad över hur tålig hon är, hon grät inte ens! Jag tyckte det gjorde skitont!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saga är tuffare än mamma, inget att gnälla för ett litet getingstick.

nyvirkat sa...

Hemska getingar.. Kan dom inte bara sluta upp med att sticka folk ;-)