söndag 10 augusti 2008

Då har man varit gräsänka ett par dagar


Ja, jag och tjejerna har bott ensamma i tre nätter nu. Fyra till, sen är pappan hemma hos oss igen. Han är just nu i Norrland och fjällvandrar för fullt och jag hoppas såå att hans fötter håller så inte de sista milen blir en total plåga för honom! Såhär såg de ut efter förra åters vandring:

Det ser inte sådär jätteskönt ut va!?!?

I torsdags och i fredags hade jag barnen med mig till jobbet eftersom vi hade det så lugnt där. I onsdags kväll hade jag fullt upp med att övertala Saga att hon också skulle följa med, hon ville hellre gå till sin förskola hävdade hon. Orsaken? Jo, vi har två stycken spindelmannendräkter på mitt jobb som barnen (framför allt killarna) gillar att klä ut sig i. Saga är totalt vettskrämd för dessa dräkter och gömmer sig skrikande under bordet när någon klär ut sig. För att hon skulle vilja följa med fick jag lova att gömma båda dräkterna inne i förrådet. Högst upp skulle de vara, sen skulle vi låsa dörren och helst kasta bort nyckeln också.
Iallafall så följde de med och hade jättekul i två dagar! De hade lite problem med att jag var "fröken" åt de andra barnen och hjälpte dem också. "Men egentligen är du ju våran mamma" lät det ifrån dem. När vi stängde dörren till förskolan och skulle gå till bussen sa Saga: "Nu är du iallafall bara våran mamma!"

Helgen annars...? Ja, igår så var syrran här på kvällen och vi slappade och kollade på film. Sådär kul, men hade sina stunder =)

Idag var vi i Barnarp hos mamsen och pappsen och åt middag. Barnen lekte och lekte hela tiden! Det är ju ingen som tror på att de bråkar hemma när de uppför sig så bra borta hos andra! =)

Jaha, imorgon är det arbetsdag igen! Jag börjar nu på riktigt på min nya avdelning, det ska bli spännande!

/M

3 kommentarer:

nyvirkat sa...

aaaaaaaaj, vilka skavsår!! Det gör riktigt ont i mig när jag ser det! Jag tyckte jag har rejäla skavsår pga nya skor och mycket gående men jag har plötsligt inga skavsår efter att ha sett den här bilden! Hoppas det är bättre det här året! Kram!

Anonym sa...

Tack för ett trevligt besök, barnen är ju som sagt alltid snälla och goa.

Lycka till på "nya jobbet".

Linda sa...

Aj aj, de där skavsåren måste göra hur ont som helst!! :-(