lördag 21 juni 2008

Midsommarafton

Jag tänkte jag skulle testa hur det fungerar att lägga in lite bilder också och då passar det ju bra att berätta lite om vårt midsommarfirande samtidigt.
Vi hade planer på att åka upp till IKHP-stugans firande, men råkade komma dit lite för tidigt... Jag var helt säker på att vi varit där på förmiddagen tidigare år men det började först 14.00, så vi fick ändra lite på planerna. Vi åkte till Stadsparken istället. Där matade vi fåren, getterna och en lama. Barnen var lite lagom försiktiga, men matade sedan glatt bara inte djuren var för ivriga. När vi inte hittade mer att mata med tog vi plats vid ett bord och åt vår medhavda lunch, pannkakor och festis. Smaskens! När vi ätit klart gick vi till lekplatsen och lekte en stund. Där är ju så stort, så barnen bara sprang runt och visste inte var de skulle leka! Lite glass fick vi i oss på fiket också innan vi åkte till ica maxi och handlade allt vi behövde för kvällens grillning.

Fikande tjejer

Mata djurenGrillat är gott!


Kvällen blev lugn med god mat, öl, vin och vi blev lagom luddiga ;-) Fotbollen tog upp större delen av kvällen, men det var rätt skönt att bara slappa i soffan, för jag var bra seg!

Trots att barnen kom i säng 21.30, ungefär två timmar senare än vanligt vaknade de klockan 7, så ingen sovmorgon här inte! Tur man är hyfsat morgonpigg!

/M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen så trevligt med en blogg!

Anonym sa...

hmm...stör mig bara lite på att det bara är 2 punkter uppe i rubriken. Brukar man inte ha 3?