lördag 28 juni 2008

Barnen är återbördade hem!

Ja, nu var det ju redan igår de kom hem men man kan ju inte skriva här varje dag ;-)
De hade bokstavligen varit uppe med tuppen, eller snarare före tuppen, klockan fem och sedan legat och babblat med varandra så då blev det inte mer sovet! På eftermiddagen kom mormor med dem till Huskvarna där jag jobbar och sedan åkte vi bussar och tåg för att komma hem typ två timmar senare... Sådär kul att åka kommunalt med två 3,5-åringar!

Och nu har jag ju faktiskt äntligen semester! Känns riktigt skönt, men det känns inte helt "på riktigt" ännu. Blir nog bättre på måndag när man slipper gå upp tidigt. Eller slipper och slipper, barnen är väl morgonpigga som vanligt...!

Sen måste jag nog gnälla lite på de små juvelerna, de är mitt inne i någon "jag först, JAG FÖRST, JAG FÖRST"-period som är skitjobbig rent ut sagt! Ett tag var de underbara här och lekte och lekte med varandra. Det gör de väl i viss mån fortfarande, men man kan inte göra något här hemma nu utan att båda skriker i kör: Jaaaaaag fööööörst!!! och så bryter slagsmål ut efter två sekunder. Snälla, säg att det går över snart! Tyvärr vet jag nog att det kan dröja ett tag...

Nu ska jag lägga mig på soffan och försjunka i taco-koma, åt alldeles för mycket av det goda...

/M

Inga kommentarer: