söndag 26 juli 2009

Semester!

Kanske en konstig rubrik med tanke på att jag har haft semester i tre veckor och går in på sista semesterveckan imorgon men just i detta nu känns det som semester från senaste dagarnas ständiga bråk och tjafs!
Just nu sitter jag i stugan med Nicke och Mojje på stereon, Saga skuttandes och dansandes framför mig och våra väskor i prydliga högar med rent och smutsigt väl sorterat. Julia och Hasse har åkt ut med båten för att meta abborre. Hon har blivit riktigt fiskenintresserad den tjejen! Sist när Hasse var ute med båda tjejerna i båden fick de säkert 15 små abborrar i sin hink. Tyvärr hade han ingen kamera med sig för att föreviga storfångsten... När två små firrar började vända magen uppåt släpptes de tillbaka i sjön!
Våra tjejer mår rätt gott av att vara ifrån varandra en stund, det märks. Kan tänka mig att Julia pratar öronen av sin pappa där i båten, tror de har det trevligt en stund tillsammans :-D

Nu ska jag gå och diska lite efter lunchen också så blir det fint här!

Inga kommentarer: