tisdag 21 juli 2009

Jaha...


Vad ska man skriva...?

Idag har vi cyklat till bygget.
Igår: kortärmat och kortbyxor med foppatofflor. Bad!
Idag: Byxor, överdragsbyxor, t-shirt, långärmat, fleece, regnjacka, toppluva och fingervantar... Suck!

Min rygg börjar längta hem till sin egen säng nu... Visst har vi sköna luftmadrasser att ligga på, men det blir lite trångt att samsova... Dessutom är utrymmesfördelningen lite skev framåt natten...
Vi har två madrasser, en lite mindre och en lite större. Eftersom Hasse är lite längre än mig så bör ju han logiskt sett sova på den större madrassen med ett barn och jag på den andra med ett barn. Allt väl så långt...


Problemet är att jag nog är någon slags barnmagnet på natten...Framåt småtimmarna ligger båda barnen nära, nära helst PÅ mig med minst en kroppsdel var. Pappan har hur mycket plats som helst på sin EGEN madrass...! Rättvist?


Jodå, vi har täcken på natten, men med täcken på är det ju lite svårt att illustrera så otroligt vackert som jag lyckats med här!

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Sjukt snyggt målat!! :D

nyvirkat sa...

En mycket tydlig (och rolig) bild :-) Synd om dig, byt madrass inatt!

Pappa sa...

Mycket pedagogiskt illustrerat. Jag förstår att du längtar hem till egen säng.

Ha en fortsatt bra tid.

Unknown sa...

hahahaha jag ser ju att ni behöver en husvagn :)))

Linda sa...

Hihi, riktigt snygga illustrationer du fått till! :-)

Kan tänka mig att det blir lite trångt på din sida med två tjejer som vill ligga nära.