söndag 28 juni 2009

Vilket väder!


Det finns väl nästan bara ett sätt att sammanfatta vädret på just nu och det får bli med en clipartbild eftersom kameran fått stanna hemma från stranden!

Helgen började nästan redan i fredags för mig och barnen eftersom jag tog ut lite komptid och hann hämta dem nästen precis efter lunchen. Vi körde direkt hem och barnen hoppade i poolen. Hasse åkte iväg på after work och tittade på fotboll så vi var alldeles ensamma hemma. Vi åkte till ica och handlade grillad kyckling och fredagsgodis och så hade vi fredagsmys.

Lördagen började tidigt, redan 5.59 så den dagen kändes väldigt lång! Barnen hoppade i vattenspridaren och föräldrarna svettades i värmen. Det slutade med att vi packade in oss i bilen och for till Furusjö och badade. Härligt!
På kvällen kom tjejernas faster med familj för att grilla hos farmor och farfar. Barnen röjde runt med kusinerna och hade jättekul. Eftersom tjejerna hade hunnit med en liten middagslur i soffan orkade de hålla igång länge och klockan var nog efter 22 innan de somnade. Värmen och ljuset gör ju sitt till också förstås... Men jag ska försöka att inte klaga ;-)

Idag har Anna, Stefan och lilla Selma varit här och hälsat på. Vi möttes upp i Furusjö och badade lite innan vi åkte hem till oss. Stranden är väl inte favvostället för en liten tjej på drygt en månad...
Annars har jag packat en massa idag eftersom vår stora bil åker på semester imorgon bitti och vi ska åka svärföräldrarnas ganska mycket mindre bil upp på fredag. Alltså måste vi skicka med en hel del kläder och annat med dem.
På tal om det måste jag nog gå och fortsätta med det nu. I värmen. Blir nog en dusch ganska omgående när jag är klar för kvällen!

Inga kommentarer: